Bokning & Betalning

I vår filosofi kring god tandvård ingår att du som patient ska kunna få tid snabbt när du behöver och dessutom känna dig trygg vad gäller betalning. Här kan du läsa mer om vad som gäller och hur du bokar tid hos oss.

Betalning

Vi har slutat med kontant­betalning

Vi slutade med kontantbetalning från och med 2017-10-01. Motiveringen till detta är ökad säkerhet för oss som hanterar kontanter samt att öka säkerheten för er patienter.

Kortbetalning

Du kan betala direkt i vår reception med kredit- och betalkort.

Faktura

För dig som önskar en faktura, så kan du få med dig den direkt eller få den hemskickad.

Swish

Du kan Swisha över din betalning i samband med din behandling hos oss.

Behandlingsplan

Hos oss får du alltid en skriftlig behandlingsplan för att du ska ha kontroll över dina kostnader. Totalkostnad, tandvårdsersättning samt vad du betalar själv är tydligt specificerat. Vid större behandlingar hjälper vi till med avbetalningsplan eller finansiering. Är du under 24 år är all tandvård självklart helt kostnadsfri.

Akut ont?

När det värker eller om du skadat dina tänder hjälper vi dig mån-fredag, inom 24 timmar. Ibland är olyckan framme och en eller flera tänder skadas. Andra gånger har du kanske väntat lite för länge med en värkande tand och plötsligt får så ont att du behöver hjälp direkt. Klicka på knappen ”Akuttider” nedan och fyll i formuläret så hör vi av oss, alternativt gå in och boka din tid online eller ring oss direkt på 0514-101 33.

Boka en tid hos oss via onlinebokningen ”etand”

Genom vår hemsida är kopplat till bokningssystemet etand så kan du enkelt boka, boka om eller avboka en del av dina tider samt kontrollera och ändra dina patientuppgifter! Du har också möjlighet att ta del av:

  • Din hälsodeklaration
  • Dina fakturor
  • Dina undersökningsprotokoll
  • Dina behandlingsförslag

Välj vad som passar dig bäst och tänk på att göra ev avbokning senast dagen innan annars kan du komma att debiteras för uteblivande besök.

Så här gör du för att boka tid i etand:

Första gången du loggar in behöver du ett lösenord. Gör så här:

  1. Klicka på knappen ”Boka tid”,  och klicka på knappen Mina sidor.
  2. Klicka på valet till vänster, Nytt lösenord.
  3. Ange ditt fullständiga personnummer samt kryssa i det alternativ som du vill att lösenordet ska sändas till dig. Klicka sedan Begär nytt lösenord.

Tänk på att ditt mobilnummer eller mailadress måste finnas registrerat hos kliniken i din journal för att lösenord ska kunna begäras. Kontakta kliniken om din begäran om nytt lösenord inte lyckas.

  1. När du fått lösenordet, klicka på länken till vänster, Logga in.

När du väl är inloggad kan du när som helst få mer information om hur du ska gå tillväga genom att klicka på till höger i mina sidor. Du når vår tidbok via internet på flera sätt såsom via datorns webbläsare, smartphone eller läsplatta.

Hälsodeklaration

Fyll gärna i din hälsodeklaration innan ditt nästa besök. Vår behandling går smidigare och blir säkrare då.